Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför STår DE SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ


Rzzer

Rekommendera Poster

 

hej har köpt ett trådlöst nätverkskort.

 

Nu när ja ska ansluta mig till mitt nätverks så säger den såhär Nätverkslösenordet måste vara 40bitar eller 104, beroende på nätverkskonfig.....blabla du kan ange detta i antingen 5 eller 13 ASCII-tecken Eller 10 - 26 hexadecimala tecken.

 

 

FAST JAG SKRIVER RÄTT !!!!!!!!! LÖSEN!!!

 

Någon som kan hjälpa mig med detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hej jag vet inte om ja har rätt krypterings metod var ändrar ja sånt I den datorn så jag slipper holla på med routern. jag tror ja har WEP .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WEP-kryptering finns i 2 varianter 64-bitars och 128-bitars (säkrare) kryptering. Den första varianten ska ha en kortare nyckel än den andra. Vet du vilken av varianterna som är vald i routern?

 

För WEP så gäller vissa regler för krypteringsnyckeln, typ sådana som står i felmeddelandet. På vilket sätt avviker den nyckel du skriver in från det som står i felmeddelandet.

 

Men WEP-kryptering är inte lika säkert som WPA, som om du har möjlighet att byta till WPA-kryptering så vore det ju bra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hej ingen aning som är vald på routern men alla andra datorer kommer in utan problem hur konfigurerar jag den andra dator satt den oxo kommer in?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men ja har inte konfigurerat på dom andra datorerna? ?? och jag vet inte hur man gör de. hittar inte de i guiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hej Nu har ja kollat på min router så här ser de ut

 

Security mode : WPA/WPA2-Persinal(PSK)

 

Authentication: WPA-PSK

 

Encryption Technique : TKIP

 

Så vad ska jag göra på den datorn de inte funkar på???? MVH RzzEr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska ju datorn ställas in för WPA-kryptering och inte WEP-kryptering och med den krypteringsnyckel (lösenord) som också är vald i routern och de andra datorerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...