Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svart skärm med text när datan startas


alalem

Rekommendera Poster

Hej!

min fråga, är.när jag startar datan så kommer fram bara namnet på moderkort fabriks namn och så kommer inget mer. om jag väntar och klicka på några knappar så kommer fram då DOS skärmen(svarta skärmen) och där så står det

-Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

och en sak till.

när jag tar ut lilla batteriet som sitter på moderkortet så funkar datan hur bra som hels, däremot så jag måste ställa in rätt tid och datum varje gång.

 

Please. I need help

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm!

tack för hjälpen cicci, men om jag säger då att jag har testat och bytt det.men det gick ändå inte!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar batteriet sitta bra, så det inte glappar?

 

Du kanske behöver gå in i BIOS-inställningarna och se efter att det står rätt i boot-ordningen (Boot order/sequence) och så spara innan du avslutar BIOS-inställningarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns det andra förslag!!

 

 

Det har jag gjort åsså!

 

Snälla, jag behöver verkligen hjälp med detta.

 

[inlägget ändrat 2007-10-14 01:22:31 av alalem]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder denna mening.

 

-Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key.

 

och varför när jag tar ut batteriet från moderkortet så funkar datan normalt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meningen betyder:

Starta om och välj korrekt startenhet eller stoppa in startbar 'skiva eller liknande' i vald startenhet och tryck på någon tangent.

 

Det kan t ex komma när hårddisken inte hittas eller man har valt felaktig startenhet i BIOS, t ex CD-enhet och det finns en CD som inte är startbar i enheten.

 

Tyvärr så har jag inget annat förslag än BIOS-batteri, och att välja korrekt i BIOS.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för svaret.

jag ska prova igen och göra det du förklarat, och jag kommer senare med svaret.tack för hjälpen..!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...