Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer hänger sig.


oppctre

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag börjar tröttna på min explorer.exe som hänger sig i tid och otid. Mest när jag startar ett annat program, oftast Firefox. Internet explorer fungerar nästan inte längre, jag vet inte vad det är som är fel! Jag har kört två sökningar, en med Ad-Aware 2007 och en med AntiVir PE Classic, men dom hittar inget!

 

HJÄLP!

 

 

Elias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Explorer.exe är Skrivbordet/Utforskaren och Den här datorn och har inget med Internet Explorer, så vilken har du problem med? Kan du beskriva vad du menar med hänger sig?

 

SUPERAntiSpyware och AVG Anti-Spyware är mycket bättre än Ad-aware.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nej, Internet explorer har ingenting med explorer att göra.

Vad jag menar med att explorer hänger sig så menar jag att man inte kan se skrivbordet, den tar all CPU och man får starta om den ifrån Task Manager. Eller starta om datorn.

 

Elias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klassiskt problem med Explorer.exe är att man har en skadad filmfil på Skrivbordet eller i en mapp som man försöker visa. Då vill XP kunna presentera information om filmen, men eftersom den är skadad så står det inte i början av filen utan XP försöker läsa igenom hela filen för att sammanställa informationen själv och det kan ta en halvtimme. Om det gäller dig så kan du se om det hjälper att stänga av förhandsgranskningsfunktionen:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=512732#512757

http://www.tweakxp.com/article36990.aspx

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för poängen! :) Fast det var ju synd att det inte gav något.

 

Har du kollat upp datorn med fler säkerhetsprogram och/eller online-skanningar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...