Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ladda batteriet för första gången!!!! Hur lång tid

Ledig

Recommended Posts

Har köpt en bärbar data från HP(dv9515eo)och undrar om den måste ladda nån speciell tid innan jag kan använda den och hur jag ska ladda den i framtiden.

Några sa det räcker i 24 timmar,några andra sa i 12 timmar och någon sa med ny teknologi i nu tiden det räcker bara i 3-4 timmar.

Tack för hjälpen.

Mvh

Om den ska laddas någon speciell tid innan du börjar använda den första gången så framgår det av manualen. Likaså så står det där hur just det batteriet mår bäst av att skötas i framtiden.

När du ska ladda den i framtiden så ska den laddas tills batteri indikatorn på datorn slocknar. Men om du inte ska ta med dig datorn någonstans så låt sladden sitta kvar. Kör slut batteriet först innan du laddar igen och ladda batteriet fullt.

Om du inte kör slut batteriet helt och laddar det fullt utan laddar datorn för tidigt så kommer batteriet att bli dåligt mycket snabbare.

"Men om du inte ska ta med dig datorn någonstans så låt sladden sitta kvar."

Jag har sett någon manual där det står att man inte ska göra så.

Då är det så att det batteriet kan bli "över" laddat. Då förstörs batteriet mycket snabbare och förlorar kapacitet. Men jag har inte sett någon ny dator som det kan hända på. Jag har en bärbar hemma som är ca 2 år och där låter jag sladden sitta kvar tills datorn behöver flyttas.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...