Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator Problem


Fjantztone

Rekommendera Poster

Tjena!

Under senaste halvåret har jag haft väldiga problem med att spela spel på min dator, som fungerar klockrent efter hm tror det var en windows installation.

Okej, t.ex. i WOW låg jag väl konstanta 50 fps förut nu ligger jag väl i folkmassorna typ Ironforge & SSC 9 fps HELT SJUKT dör snart.

CS , var glasklart 100 konstanta hm droppar ner mot 30-70 sjukt förfan.

Ja till saken, har provat installerat om windows igen inga förbättringar, så tänkte hårdvara? Jag fick fel på ett av minnerna i Memtest, bytte ut mina 512 mot dubbla 1024 mb. Yes tänkte jag hmm skillnad? Knappast.

Så till saken hör att jag provat massa olika drivrutiner till grafkortet, nått är fel så är det? Men VAD? Hjälp uppskattas som ... :)

System:

Moderkort: Asus P4V800D-X

Grafikkort: ATI RADEON X800GT

Processor: 3.0 GHZ PENTIUM 4

Ram: 2GB

----------------------------------------------

Som jag sa det har funkat klockrent förut...

Tack på förhand, Henke.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du installerade Windows, installerade du då också chipset-drivrutiner och andra drivrutiner för moderkortet?

 

Om du har prövat många grafikkortsdrivrutiner så kan det ligga kvar rester från tidigare versioner som stör. Ett program för att rensa bort rester av grafikkortsdrivrutiner är DriverCleaner Professional:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Läs den medföljande Readme-filen för att få anvisningar om exakt hur du ska göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...