Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med minimering vid helskärmsspel


Petter360

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har problem med att spela helskärmsspel. Titt som tätt minimeras skärmen och jag åker ut till windows-miljön. Detta händer oregelbundet, men så gott som alltid exakt när datorns klocka slår hel timme. Hur löser jag detta? Mycket tacksam för svar.

 

Har tidigare sett att en annan person haft samma fråga, men det finns ingen tråd att följa/inga svar. Se fråga från "bingo11", 20 maj 2007 20:57

 

Mvh

Petter

 

[inlägget ändrat 2007-10-08 18:21:16 av Petter360]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du dubbelklickar på klockan, väljer fliken Internet tid och avmarkerar valet att synka mot en server?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för tipset, men tyvärr. Testade att avmarkera synkroniseringen men det hjälpte inte. Lika punktlig som vanligt vid varje hel timme minimeras helskärmsfönstret. Andra idéer?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Aktivitetshanteraren uppe med fliken Processer och sorterar på CPU-värdet genom att trycka på CPU-rubriken 2 gånger, går det då att se vilken process som lägger sig högst upp vid hel timme?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en uppdateringsprocess som lägger sig överst. Antingen till winsows eller min brandvägg/ mitt virusskydd.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter processen?

Vad har du för antivirusprogram och brandvägg? Går det att ställa in att det ska hämta uppdateringar mer sällan än varje timme?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först låg det en process som hette upd- någonting, denna försvann då jag tog bort automatisk uppdatering från ZoneAlarm. Detta hjälpte dock inte. Den process som lägger sig överst varje hel timme, då fönstret minimeras, heter 'mantispm.exe'. Sökte på detta och fann länken: http://www.what-is-exe.com/filenames/mantispm-exe.html

 

Problemet kvarstår... Tacksam för alla tips! Hur kan jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vet inte hur man gör det... Har försökt kolla vad som händer i aktivitetshanteraren när klockan slår hel timme, det händer så snabbt. Tror gången/programmen som lägger sig överst heter:

 

1. vsmon.exe

2. updclient.exe

3. zclient.exe

3. uppd.cli

4. scanning.process

(Alg.exe)

(isass.exe)

 

Jag har inte automatisk uppdatering, och inte ställt in scanning varje hel timme. Har testat att stänga av virusskyddet men det hjälper inte... Dags att installera om antivirus/brandväggen?

 

[inlägget ändrat 2007-10-16 22:12:19 av Petter360]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. vsmon.exe ZoneAlarm brandvägg

2. updclient.exe Zone Alarm Updating Client

3. zclient.exe Verkar vara något med Microsoft Gaming Zone. Ska det kanske vara zlclient? Det tillhör ZoneAlarm

3. uppd.cli Google hittar inget sådant

4. scanning.process ZoneAlarm också

 

Låter vettigt med en ominstallation av ZoneAlarm.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. vsmon.exe

2. updclient.exe

3. zclient.exe

3. uppd.cli

4. scanning.process

 

1, 2 och 4 tillhör ZoneAlarm

Om 3 ska vara zlclient så tillhör det också ZoneAlarm. Så en ominstallation av ZoneAlarm verkar vettigt.

 

Edit: Blev dubbelpostning pga av att jag fick felmeddelande.

[inlägget ändrat 2007-10-16 22:32:58 av Cecilia]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...