Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel i händelselogg?!


kalh

Rekommendera Poster

Hjälp! Prestandainformation i händelseloggen?

Hej!

I maj 2007 köpte jag en HP Pavilion M8075 med förinstallerat Windows Vista home premium, svensk.

Jag använder Telia Säker Surf… och nu har fssm32.exe upphört att fungera.

Telia har rekommenderat en ominstallation och den har jag gjort, dels med deras avinstallationsprogram och sedan installerat programmet på med den CD de skickade per post.

Efter ca 3 dagar upphörde fssm32.exe att fungera… Ny kontakt och denna gång med Telias antivirusgrupp som ville att jag körde igen ett diagnosverktyg och sedan skickade över den sparade loggfilen till dem för genomgång. De vill granska ”Event logg” med ”System application” och ”System security” .

Sagt och gjort, allt var bra bara det att den loggar de ville leta efter fel i var korrupta sas det.

Nu började jag titta i händelseloggen själv och konstaterade att om jag väljer mappen ”sparade loggar” och öppnar den, så finns där;

-Application

- Security

Och båda dess går inte att öppna, det kommer upp ”Frågefel”, en eller flera loggar i frågan innehåller fel! Sedan Logg Fel Det går inte att hitta sökvägen… De händelser som visas är ofullständiga resultat.

 

Någon som vet varför det inte går att öppna dessa sparade filer??

Tacksam för tips!

 

Telia verkar det som om de avvaktar… och HP har inte kommit med något svar på ovanstående..

 

Någon som har förslag på lösning?

kalh

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Jag passar mig noga för att använda Telias produketr. En bekant installerade nyligen deras Supportprogram och fick genast strul. Denna gång gällde det dom ändringar i E-posten man har gjort för ex Outlook Express. Det bästa är att själv göra dom ändringarna manuellt, eftersom Telia skickar mail med en länk till anvisningarna och "Telia Säker Surf" kanske funkar, men jag använder hellre ett eget virusprogram. Jag har ADSL 8 MB och det är sällan eller aldrig några problem, men jag ger mig katten på att skulle jag köra deras grejer så blir det strul.

 

Telias support är också inget kul att ha med att göra, men som sagt det är ju inte nödvändigt att alltid anlita dom heller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...