Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE7 hänger sig


fjed

Rekommendera Poster

Jag använder IE7 men jag kommer inte in på vissa sidor som t.ex. www.eniro.se eller www.megastore.se även fler sidor.

Tänkte att det kunde vara något fel med JAVA eller Flash så jag avinstallerade dem och skulle ladda ner och installera dem igen. JAVA gick bra och har det nu igen, men flash kunde jag inite ens ladda ner. Jag gick in på Adobes hemsida tryckte download då hängde explorern igen, precis som den gör på vissa andra sidor. Så nu har jag inte ens flash och kan inte få tag på det.

Men det kanske inte är något med Flash som orsakar att det hänger sig?

 

Kan man inte installera om Internet Explorer? Eller annat förslag?

 

[inlägget ändrat 2007-10-06 14:36:59 av Fetis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att använda firefox ett tag om det är samma problem där så är det ju inte ie7 det är fel på.

 

/Skiren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag testat med Firefox, och allt fungerade med utan några problem.

Så då är det ju något tokigt med min Internet Explorer, så vad göra? :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att under verktyg ställa allt till default.

 

Om det är så att ie7 fungerat bra vid något tidigare tillfälle kan du testa att göra en systemåterställning till det tillfället.

 

/Skiren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu installerat om det, men hjälpte inte. :/

Provade även göra systemåterställning men fick meddelande om att det inte gick göra en systemåterställning till den tidpunkt jag valde. Provade även andra men gick inte heller :/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du installerat ie7 efter ie6 så testa ta bort ie7 helt, starta om, kolla hur ie6 fungerar och lägg in ie7 igen. jag upplevde att om man öppna flera flikar varje gång man starta ie7 så kunde den hänga sig.

 

vill du ha flikar men använda ie's inställningar så finns ju tex avant med många funktioner som reklam och popup blockerare (som går att ställa precis som man vill)

 

[inlägget ändrat 2007-10-07 03:20:10 av 927]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar bra med IE 6.

Så vad kan man göra nu? Vill ju inte sitta med en äldre version? :S

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...