Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Läskvitto


AnnieB

Rekommendera Poster

När man får ett läskvitto(med bifogad fil)så står det ibland: Disposition: automatic-action/MDN-sent-automatically; displayed, och ibland: Disposition: manual-action/MDN-sent-manually; displayed. Vad är skillnaden? Har inte båda avsändarna blivit tillfrågade om läskvitto? Har läskvitto skickats automatiskt utan att den ena avsändaren aktivt accepterat?

 

Nu använder jag mig mest av outlook Express och där måste man aktivt godkänna i rutan "skicka läskvitto" för att det ska skickas ett kvitto. Fungerar det på andra sätt i andra e-postprogram? Kan det finnas program där man bara aktivt kan neka att skicka läskvitto? Klickar man inte i den rutan så skickas det automatiskt ett läskvitto när mailet öppnas?

Oj, vad inveklat det blev, hoppas ändå att någon förstår vad jag menar och kan ge mig ett svar.

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Thunderbirds epostklient så kan jag välja mellan att aldrig skicka kvitto, alltid skicka kvitto automatiskt och att programmet ska fråga mig om kvitto ska skickas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

I Thunderbirds epostklient så kan jag välja mellan att aldrig skicka kvitto, alltid skicka kvitto automatiskt och att programmet ska fråga mig om kvitto ska skickas.

 

Det kan man även i Outlook express!

 

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots så många kunniga dataavändare så verkar ingen kunna svara på mina frågor, ÄN är kanske bäst att tillägga. Kanske har ni tagit data-ledigt under helgen och återkommer på måndag, jag hoppas på det.

 

Önskar er alla en trevlig söndag.

 

/Annie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att jag svarade att det går i Thunderbird att välja att läskvitto skickas automatiskt, vilket jag uppfattade som din fråga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Cecilia!

 

Ja, du svarade på EN av mina frågor och det är jag tacksam för. Men om du läser mitt inlägg så finns där fler frågor som inte du eller någon annan har kunnat ge mig svaret på. Kan du svara även på dom frågorna så vore jag tacksam.

 

Mvh. Annie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'När man får ett läskvitto(med bifogad fil)så står det ibland: Disposition: automatic-action/MDN-sent-automatically displayed, och ibland: Disposition: manual-action/MDN-sent-manually displayed. Vad är skillnaden?'

Som det står, i första fallet är det en automatisk sänt kvittot och i det andra ett manuellt sänt kvitto.

 

'Har inte båda avsändarna blivit tillfrågade om läskvitto?'

Har kvittot sänts automatiskt så har man knappast blivit tillfrågad om läskvitto.

 

'Har läskvitto skickats automatiskt utan att den ena avsändaren aktivt accepterat?'

Se ovan.

 

'Nu använder jag mig mest av outlook Express och där måste man aktivt godkänna i rutan 'skicka läskvitto' för att det ska skickas ett kvitto.'

Som Helren påpekade så är det en inställning även i Outlook Express.

 

Någon mer fråga?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag är tacksam för dina svar men jag tycker inte att du behöver vara otrevlig. Hade jag vetat/förstått så hade jag aldrig frågat. Alla kan inte vara lika kunniga som du.

 

Jag ska inte besvära dig med mer frågor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...