Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows XP PRO och DWL-G132


ScaniaR500

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett litet problem och problemet är att när jag kör Windows XP Pro och använder D-Links trådlösa usb-nätverkskort( DWL-G132 ) så kopplas kopplingen till nätverket ner lite då och då. Vad kan detta bero på och hur kan jag åtgärda detta? Jag har naturligtvis Service Pack 2 installerad och D-Link:s senaste drivrutiner för XP. Tacksam för alla svar jag kan få.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan vara för att du sitter fär långt ifrån routern du kan pröva att sätta routern precis brevid datorn som ett test. Om inte det fungerar kan du testa med kabel.

Har du slagit på wireless zero configuration?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ingen möjlighet att flytta routern närmare datorn för då kan jag inte ha bredbandsmodemet inkopplad. och jag tror inte att det bottnar i det.. för när jag körde Windows 2000 Pro så gjorde den inte så. Har precis uppgraderat från Windows 2000 Pro

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-06 18:06:54 av ScaniaR500]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett till att installera nya drivrutiner från tillverkarnas webbplatser? Så att du inte använder de som följde med XPs installationsprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det har jag. problemet är att den stängs kopplas ibland ner när datorn har varit inaktiv i 20-40 minuter och även när jag använder datorn

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inaktiv, det kanske är något med energibesparingsfunktionerna. Kolla i Kontrollpanelen - Energialternativ

 

Har du prövat med flera olika kanaler i routern? Om det är någon grannes nätverk som stör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag hade Super G med dynamisk turbo så var bara kanal 6 tillgänglig men när jag ändrade till super g med turbo så kunde jag välja fler olika kanaler och då valde jag auto select. och då valde routern kanal 13. så vi får väl se om det blir bättre nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...