Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vem tillverkar virusen?


FluH

Rekommendera Poster

Varje gång jag skannar min dator online hittas en mängd virus.

Varje gång jag skannar min dator med installerade anti-virusprogram hittas inga virus.

 

Vem tillverkar virusen?

Vem tjänar på att virus tillverkas?

Bra frågor, eller hur?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kriminella som tar fram virus och spionprogram och de tjänar pengar på att några faktiskt betalar för produkterna som kommer i popup-rutorna, eller genom att sälja de botnet som de har lyckats få till av de infekterade datorerna och som sedan kan användas för spamskickande t ex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Hur vet du att det är virus, när du scannar via någon sajt. Ett bra vrusprogram ska man bara behöva scanna datorn med ett par gånger om året. Jag har 2 datorer och använder NOD32 som jag köpte strax efter att det kom på marknaden. Rätt inställt funkar det 100% mot det mesta och man kan väl inte precis säga att jag är försiktig på nätet. Jag har laddat ner åtskilliga program från alla möjliga ställen men aldrig fått ett virus ej eller trojaner.

 

Det enda jag blivit drabbat av är en mask som kom 1999 och hette Happy99 tror jag och kom i ett maail. Det var ett litet fyrverkeri som skickades med e-posten hos dom som fick det och var ganska oskyldigt, men den datorn har jag inte kvar idag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Historiskt sett finns det många teorier bakom virustillverkningen.

Här är några:

Hämd, svartsjuka,bli historisk, visa sina programeringskunskaper mm.

Den som tjänar på att disstrubera virus kan vara en person eller ett företag som vill störa en konkurents datastyrda verksamhet,(processindustrin)som ex.

Samt dom som marknadsför antivirusprogram framför allt..-:(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...