Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spybot search & destroy


esd

Rekommendera Poster

Jag körde spybot och den hittade lite saker. Några har jag tagit bort men vissa var jag osäker på vad det var. Så någon här kanske skulle kunna upplysa mig om vad jag ska göra med dom.

Här är namnen.

 

Microsoft windows securitycenter.Antivirus disable notify.

Microsoft windows securitycenter.Antivirus override.

Microsoft windows securitycenter. Firewall disable notify.

Microsoft windows securitycenter_disabled.

Winsoftware.

 

[inlägget ändrat 2007-09-29 16:40:12 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inaktiverat säkerhetscentret och därmed varningar om att antivirus och brandvägg inte är igång. Spybot tycker att du ska aktivera det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upptäckte nu att windows brandväggen är på så varför klagar den då?

 

Och vad är winsoftware för något då?

 

[inlägget ändrat 2007-09-29 19:26:13 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spybot klagar inte på att brandväggen inte är på utan på att du i Säkerhetscentret har ställt in att Säkerhetscentret inte ska varna om brandväggen inte är på.

 

Ingen aning vad Winsoftware är för något. Går det inte att se mer information om det?

En googling visar att det möjligen kan ha med något som ger popuper i datorn. Har du det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK

 

det står att det inte finns någon information om winsoftware. Jag har inga popuper och min dator fungerar fel fritt förutom att den är lite långsam, men det tror jag beror på den dåliga procesorn.

 

Men ska jag ta bort winsoftware?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är sällan det är falsklarm från Spybot S&D utan det brukar vara bra att ta bort det den hittar. Däremot så är inte Spybot så bra på att hitta alla spionprogram som finns numera utan det är ju bättre att använda något av programmen AVG Anti-Spyware (Ewido) och SUPERAntiSpyware Free Edition:

http://www.ewido.net/en/

http://www.superantispyware.com/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

OK nu har jag norton 2006, adaware 2007 free editon, windows defender, spybot s & d och avg anti-spyware.

jag kör igenomsökningar regelbundet. Windows defender söker igenom datorn varje dag och norton söker automatiskt igenom datorn när den vill.

Det borde väll räcka som skydd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då har du ju AVG Anti-Spyware som jag rekommenderade. Men det är ju viktigare att AVG Anti-Spyware söker igenom datorn än Windows Defender som är ganska dålig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag ska ställa in så avg söker igenom datorn dagligen.

Jag tog bort winsoftware men jag gjorde ingenting med dom medelandena om windows brandväggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det vill jag inte men vad jag kan se så är det på.

Brandväggen är på automatiska uppdateringar är på, finns det något mer man kan sätta på?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett Säkerhetscenter i Kontrollpanelen?

Om inte så se till att den tjänsten är på:

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Leta upp Security Center, dubbelklicka på den och ändra Startmetod till Automatiskt.

Starta om datorn och se om du har ett Säkerhetscenter nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har ett säkerhetscenter i kontrollpaneln. Och där står det att brandväggen är på och automatiska uppdateringar är på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det att antivirusprogrammet är på också?

Hur är det inställt med att visa varningar (val i vänsterkolumnen)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag gick in och kollade i tjänster ändå och då hittade jag att security center var inaktiverat så jag ställde den på automatiskt.

I säkerhetscentret står det att antivirus programet inte är på. Men hur slår jag på det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...