Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bäst minne 4x1 gb eller 2x2 gb


Morris2

Rekommendera Poster

På datorn jag tänkte köpa funderar jag på att slå till med 4 gb internminne. Det finns moduler med 2x2 gb vilket blir dyrare än att köpa två st: 2x1 gb. Det finns 4 minnesplatser, är det bättre att använda 2 slots istället för alla 4? Jag tittar på CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME (2X1GB) CAS4. Eller finns det annat att tänka på när man skall utrusta med internminne (mer än att det skall passa med moderkortet)? Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Desto mer minne desto bättre. Tänk bara på att när du har 2 gb i ett minne så måste du ha ett 64 bits operativsystem.

Det är dom här minnen va?

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335239

 

Om du använder alla fyra platserna med dom minnena du har tänkt dig så får du ju sammanlagt 8 gb villket är väldigt bra.

[inlägget ändrat 2007-09-26 21:59:39 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget jag tänkt på, jag tror att det är en med 32-bitars processor, då skall jag alltså satsa på 1 gb moduler.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo 4x1 gb då men någon skrev att xp 32bitars inte kan hantera mer än 3-3,5 gb, själv vet jag inget sånt.

Är sk twinmoduler att föredra, blir det snabbare?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Menar du sånna ram minnen med 2 gb i ett minne. Hastigheten varierar mellan dom olika minnena så ett minne med 2 gb kan vara lika snabbt som ett med 1 gb.

Och tydligen så är det så att 32 bitars xp inte kan hantera mer än 3 gb ram. Läste det nyss i ett annat forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...