Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna foton till DVD


Stef

Rekommendera Poster

Jag försöker bränna foton med Nero Express som diavisning. Allt verkar OK och programmet säger at bränningen gick bra men där finns inga bilder. Processen gick också väldigt fort, under 1 min. Sedan matades skivan ut. DVD skivan jag försöker använda är en DVD+RW, 1-4X, High Speed.

 

VAd gör jag för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bara en lite fundering..

Foton är väl något som är bra att ha kvar "för evigt"... så varför en RW?

 

Hos Wesellcd kan man ju köpa DVD+R av god kvalité för under 5 kr per styck, inklusive frakt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En DVD+/-RW elle en CD RW är återskrivbar, dvs du kan lägga till eller ta bort filer till skivan ungefär som en hårddisk.Det innebär att risken för att dina filer/bilder kan raderas av misstag från skivan är stor.Med en DVD+/-R eller CD R bränns filerna permanet på skivan, så de ej går att radera.

--------------------------------

Tiocfaidh ár lá!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, det är är jag med på. Vad jag är ute efter är att kunna bränna mina foton till en DVD skiva för att bl. a lätt kunna spela upp den i DVD-spelaren som är kopplad till TVn. Problemet är att jag inte kunnat bränna till den skiva jag nämnde och frågan är då om det skulle gå bättre med ditt förslag, vilket jag knappast skulle tro.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.Har du provat att gå via själva Nero Burning Rom ? Att bränna en DVD ROM (ISO)skiva.Jag har visserligen aldrig använt RW skivor på det sätt som du syftar på; att lagra bilder och att sedan spela upp dem i DVD spelaren.Jag brukar alltid använda mig av R skivor i sådana sammanhang.

--------------------------------

Tiocfaidh ár lá!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Irishman beskriver.

Använd R DVD skivor. + eller - har ingen betydelse.(Olika företag som inte kommer överens .Sony , Panasonic etx.)

 

Har du ställt in Rätt.

 

Tex Nero Vision.

Configure: Bildformat, JPEG File Interchange Format (*.jpg)

 

Video Options: Video mode -> Pal

DVD video : Välj kvallitet .Tv format 4:3 eller widescreen 16:9 och ljud.

 

Vet inte om det sparas originalbilderna på skivan också eller det blir bara en film av det.

 

Att rekomendera. MemoriesOnTV.

http://www.codejam.com/slideshow/index.htm

Lägg till ljud,text och massor av trevliga överångar mellan bilderna.

 

 

(Har du en DVD spelare som tar JPEG ?

Kan du göra en DVD rom och sen dra in dina bilder på skivan)

 

 

 

 

mvh max12

 

[inlägget ändrat 2007-09-26 22:22:20 av molle98]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina inställningar stämmer med vad du skriver, men jag får inte skivan att spela upp i DVDn. Spåret finns att spela och det går igång men bilden förblir svart. DVDn är en helt ny Sony HXD870.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har samma problem med samma Sonymodell. Sony support sade att hade jag roterat, redigerat eller visat bilderna i Windows bildprogram, så fungerade inte någon visning på DVD-spelaren.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger ju med information om bilden i filen. Denna kanske behövs av DVD-spelaren men kanske tas bort eller förvanskas av Windows bildprogram.

En batch-konvertering med ex. IrfanView kanske hjälper?

 

Ska se om jag kan kolla vad som händer med en bildfil som W. får spara om.

 

Edit:

Info om titel, författare osv. finns kvar men filen blir större när man sparar om den med Windows bildvisare.

Sparar man sedan om den filen med IrfanView blir den mindre igen (högsta upplösning).

 

[inlägget ändrat 2007-09-27 12:00:44 av Mikael63]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...