Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med ljudkrets (Realtek)!?!


BoGun

Rekommendera Poster

Formatterade om grabbens dator för ett tag sen (pga div. elaka trojaner o virus!) och därefter fungerar inte en del program/spel som de ska. När han ska spela Counterstrike, World of Warcraft (efter dagens uppdatering) eller använda Ventrilo startas datorn om istället för att spelet/programet kommer igång.

Vi har lyckats lokalisera felet till ljudenheten "Realtek High Definition Audio", som jag tror är en ljudkrets på moderkortet (rätta mig om jag har fel!). När denna avaktiveras fungerar allt som det ska förutom att man inte har något ljud, vilket inte är så bra/kul.

Har försökt uppdatera de drivrutiner jag kunnat hitta, men detta har inte hjälp ett dugg. Behöver moderkortets drivrutiner uppdateras, eller var är problemet? Någon annan drivrutin som fattas? Kan ljudkretsen vara trasig?

Tilläggas kan också att när datorn startas (dock inte alltid) kommer ett felmeddelande upp som säger ungefär " Datorn har återställts efter att allvarligt fel" och en länk som hänvisar till Realteks sidor för uppdateringar!

All hjälp välkomnas - på grundnivå, då jag inte direkt är hacker av rang. :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...