Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan Office2000 installeras på en dator med Windows


janc

Rekommendera Poster

Hej!

 

har just köpt en laptop, men den hara bara Works installerat, därför frågan om jag kan installera mitt gamla Office2000.

Mvh

Janc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går om du har avinstallerat det på din gamla dator och har kvar orginal-cdn samt produktnyckeln.

Efter installationen rekommenderar jag dock att du installar den senaste versionen av Service Pack för Office 2000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för svar. Ett annat problem blir då att den dator som mitt Office2000 var installerat på kraschade och hårddisken förstördes så jag kan inte avinstallera det programmet. Är det kört då kanske?

Mvh

janc

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är office 2000 så behövs ingen onlineregistrering så du kan installera programmet förutsatt att du har program CD:n med registreringsnyckel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Helt rätt att Office 2000 inte kräver en onlineregistrering men det bryter fortfarande emot avtalet.

Office 2000 med en produktnyckel är för 1 dator och inte flera.

Gamla Office 98:ans licensregel var att det fick lov att installeras på t.ex din stationära dator såväl som på din bärbara under den förutsättningen att de inte användes samtidigt.

Office 2000 har en licensnyckel per program och får inte lov att köras på flera datorer med samma licensnyckel

 

- Janc, Office 2000 licensen som du hade på din gamla dator går enligt MS licensregel att flytta ifrån din gamla dator till din nya om det avinstalleras eller göres obrukbart på den gamla.

I ditt fall så är det ju gjort obrukbart då din gamla HD har kraschat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...