Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Upgraderat datorn. Lisens används redan.


Kippei

Rekommendera Poster

Hej. Jag uppgraderade ganska nydligen min dator med nytt moderkort och prosessor, när jag installerade in Vista och skulle aktivera det så säger den att min lisens användsredan. Så min fråga är är det värt ringa/maila Microsoft suporten (kostar typ 600kr att kontackta suporten) och säga att dator är upgraderad så jag kan registrera om den eller är det bara köpa ny lisens? Har en Vista Ultimate OME lisens.

 

[inlägget ändrat 2007-09-23 23:34:30 av Kippei]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

En OEM-version är anknutet till processorn som datorn kom med, byts den är licensen förbrukad för OEM-versionen.

 

Isådana fall är det så till Vista! För jag har en OEM Xp Home Edition! Och har uppgraderat denna flera gånger!

 

Det jag har behövt gjort är att för att kunna Aktivera denna så ringa det Gratisnr som står när man hat installerat sakerna!

 

Sen får man en J*vla massa siffror att fylla i sen är det klart!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

 

Tur att internet är en så finurlig uppfinning att det mesta som finns att köpa för dyra pengar går att tanka hem helt gratis och använda på hur många och oberoende på om datorerna är nya eller gammla med eller utan bytta moderkort.

 

Måtte Bill Gates drömma mardrömmar ty så ser internet ut idag. Hans dyra Office, Vist-versioner och inte att förglömma suveräna XP finns därute och bara väntar på att bli gratis nerladdade, man brukar ju skämta om att på internet är allt gratis och det är inget skämt.

 

Lurad blir man på Blocket och andra säljsajter, där är inget gratis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpning alla! Detta är ett suport forum inget diskutions forum om Windows vs Linux eller dylikt.

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.120677

 

Läs detta och jag hoppas att ni hur löjligt det är.

 

Jag letade reda som baraden och hittade att Vista OME får byta dator engång idagsläget. Förhoppningsvis blir det ändringar på det iframtiden det är enheldel företag som diskuterar om saken i media uppfattade jag det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...