Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dll filer


esd

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner några dll filer som fattades nu vet jag inte hur jag ska få dom installerade på rätt ställe någon som kan hjälpa mig. Jag har win xp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta dll-filer finns i Windows\system32, men jag är inte säker på att alla ligger där. Vilka dll-filer gäller det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

lägg in filer mappen C:\Windows\system32

 

klicka sedan start --> kör

skriv:

 

regsvr32 "C:\windows\system32\filnamn.dll"

 

(byt så klart ut filnamn.dll till det riktiga filnamnet du har på dina dll-filer)

 

och tryck enter, då registreras filen i systemet. ( du kommer att få ett meddelande att registreringen lyckades)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för svaren här är namnen på filerna.

 

msvcp80.dll

atl80.dll

mfc80u.dll

msvcr80.dll

mfc80.dll

 

Ska testa det pellepeters föreslog.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag testade med filen atl80.dll men den säger att det misslyckades. Nån som vet vad det beror på.

Ska jag testa med resten av filerna?

Vågar inte mixtra så mycket med system 32 mappen.

[inlägget ändrat 2007-09-22 21:42:58 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Windows fungerar bra. Jag har norton utillites och den hittade att vissa program försöker komma åt dom filerna men hittar dom inte. Så jag tänkte att jag skulle fixa dom filerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, men som sagt de filerna i min dator ligger inte i system32-mappen. Du har ingen annan dator att jämföra med, för mapp-namnen de låg i var ju inte helt enkla att skriva av.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har två datorer att jömmföra med. Det är bara det att det fattas dll filer i dom datorerna ochså. vissa av filerna är samma som jag inte har och så är det några andra ochså.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade upp lite vad WinSxS är för mapp och det verkar inte vettigt att lägga dll-filer där på egen hand.

"Windows XP can store old DLLs and other OS library components in the WinSxS (Windows Side by Side) folder. If an application relies on an old DLL but a newer version is part of the operating system, XP will spot this and divert DLL calls as appropriate to the old version while leaving the new version in place for other software."

http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=1173190&SiteID=17

 

Så om du har laddat ner nya versioner av de där dll-filerna så blir det ju fel, det måste vara versioner som hör ihop med just de gamla program du har installerat en gång.

 

De program som Norton Utilities säger letar efter dll-filerna, fungerar inte de programmen? Om inte så är det nog säkrare att installera om dem.

Läs detta också: http://www.sqlteam.com/forums/topic.asp?TOPIC_ID=67043

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men programen letar efter dll filen i windows så då måste jag ominstallera hela windows.

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-23 12:38:03 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...