Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows update installeras inte


Hult

Rekommendera Poster

Hej, har just gjort en reparation av mitt windows XP och när det var gjort var det dags för windows update. 84 prioriterade updateringar fanns och alla laddades ner utan problem. Men problemet är att inget vill installeras.

 

Windows installer 3.1 intsallerades dock som den skulle men den var den första som jag hämtade hem och då fanns inte de andra 84. Det var alltså när jag gick in i update igen som problemet uppstod.

 

Kan tänka mig att windows har nån historik över vad som tidigare installerats och att den finns kvar och nu tror att alla updateringar är installerade fast så inte är fallet. Men om det är så så vet jag inte hur man rensar historiken.

 

Nån som vet om det kan vara detta och hur man i så fall gör, eller finns det andra alternativ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt hur jag ska använda programmet. Det kommer upp en lista på olika program (samma som i lägg till/ta bort?) och så kan man välja vilka man ska ta bort. Mitt problem är ju inte att jag inte får bort nåt utan att jag inte kan installera. Kanske missförstår totalt men då får su gärna förklara.

 

Hur som helst märkte jag nu att jag kan installera de olika säkerhetsupdateringarna om jag laddar ner och installerar dem manuelt. Och visst kan jag göra det men det återstår just nu 83 stycken och det kommer att ta ett tag så fler förslag på åtgärder välkomnas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppades att även säkerhetsuppdateringarna skulle synas i Installer CleanUp så att det skulle gå att ta bort dem från historiken som du tänkte på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, då förstår jag. En bra tanke men tyvärr. Verkar som sagt som om det är samma program som i "lägg till/ta bort" och dessa updateringar är ju inget jag har på dator egentligen, verkar bara som om windows tror det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...