Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur man undgår ett filter


Martin W

Rekommendera Poster

På lunchrasterna när vi sitter och spelar i skolan så spelas alla sidorna in på systemets keyloggers. Den dryga administratören fattar inte att vi faktiskt får sitta och spela på våran lunchrast så han har blockerat alla roliga sidor.

 

Så jag undrar om det finns något sätt att komma åt alla webbsidor som filtrerats av administratören?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt att komma undan är att använda något slags proxy, ett som jag har lagt upp, som du kan få testa är phproxy -> http://behnam.no-ip.com/poxyfa/

Det finns många olika varianter av detta på internet, allt som behövs är att söka lite på google.

 

Edit:

Däremot om han har installerat en keylogger som kollar allt ni skriver på tangentbordet, så kommer han att se att ni använder detta och antagligen blockera den... men jag vet inte...

 

OBS! länken jag gav dig är inte alltid online.

 

[inlägget ändrat 2007-09-21 20:25:17 av BehnamS]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men det finns massor av dessa grejer på internet, allt du behöver är en sökning på google. blockeras en, ta den andra... det går inte att blockera alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

sen kan du självklart också försöka ta bort keyloggern eller på något sätt göra så att den inte funkar... om du nu är en sån person...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...