Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Till Alexa, ollemutter, Cecilia m.fl.

Attas

Recommended Posts

Får tacka för den hjälp o tips jag fått av er, men mitt problem kvarstår dock. Ni har helt klart bättre kunskaper än jag för jag är nybörjare. Jag sitter som sagt på ett sjukhus och all datatrafik går genom en server. Jag måste ju ha ett virusprogram men kan inte uppdatera det. Har nu testat olika program som ni tipsat om och andra som jag hittat på nätet, (är väldigt dålig på språk) men jag får hela tiden unigefär samma svar vid uppdatering; (Proxyservern kräver verifiering, kontrollera inställningarna för avancerade uppdateringar) eller (Proxy server connection failed). Det finns tydligen bara en (1) IT-kille här på sjukhuset men han har aldrig tid med att hjälpa till. Jag är uppkopplad mellan 16,00 till 24,00 om dagarna. Snälla ni, finns det någon som kan hjälpa mig så att jag kan få ett virusprogram som kan uppdateras utan att fastna i servern?

Det hänger ju inte på antivirusprogrammet utan på någon inställning gällande internet. Jag har för mig att jag nämnde något om proxy-inställningarna i internet explorer förut, hur var det med de inställningarna?

Var går jag in och vad ändrar jag på?

Det som står nu i fliken för (LAN).

Bockat för; Automatisk identifiering av inställningar.

Inte bockat för; Använd skript för automatisk konfigurering.

Proxyservern.

Bockat för; Använd en proxyserver för nätverket (inställningen tillämpas inte på fjärranslutningar eller anslutningar till virtuella privata nätverk).

Sen är det ifyllt med nummer för adressen och nummer för porten. Under det är det en ruta som inte är bockat för; Använd inte någon proxyserver för lokala adresser.

Jag är som sagt novis, men det är vad jag kan få fram.

[inlägget ändrat 2007-09-20 20:38:09 av Attas]