Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Emulation

Ivan_in_heaven

Recommended Posts

Ivan_in_heaven

Jag köpte NfS Underground 2 härom dagen. Efter installation står det som följer: cd/dvd emulation software has been detected. Please disable all cd/dvd emulation software and re-start the game... Ok, ett snack med försäljaren sa att det finns progg som lurar datorn att tro att vissa spel från nätet körs som cd. Han gav mig några namn men inget av det hittar jag, trots grundlig genomgång. Vad göra?

Enklast är väl att kolla i Kontrollpanelen - Lägg till eller ta bort program och i Program-mappen.

Det är de två CD-emuleringsprogram som jag känner till.

Ivan_in_heaven

Samma progg som den där snubben sa. Jag har kollat i genom hela datorn efter dessa, försökt stänga av cidaemon också. Men den startar upp igen automatiskt. Testat att ta bort den filen enligt alla konstens regler, men misslyckats med det också. Jag kollade på Nortons hemsida och det var ingen baggis att avinstallera det. Jag sökte vidare på nätet och av det jag läste så slutade jag med att försöka avinstallera. Så problemt är kvar, spelet står i hyllan tills lösning nåtts.

• 2 months later...
c-zar@spray.se

Har samma problem med ett annat spel. Fick två lösningsförslag: 1 det kan bero på din cd-läsare eller 2 det kan krävas en ominstallation av windows. Jag hade ej heller något av emuleringsprogrammen installerade men efter en ren ominstallation av windows fungerade det....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...