Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bränna egen film till DVD


Bittan

Rekommendera Poster

 

Hej!

Jag har hämtat film från min filmkamera till programmet Windows Movie Maker. Sedan jag redigerat och gjort klart allt, har jag spart den på hårddisken. Hur skall man göra för att bränna detta till en DVD skiva i Nero? Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka på Nero smartstart och välj sedan "Foto och Video" och sedan " Skapa din egen dvd-video" och sedan "Skapa film" sen är det bara att ta in filmen i fönstret och dra den till remsan nertill, ev redigera och klicka på nästa osv, glöm inte spara projektet emellanåt.

 

 

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Jag har gjort som du skrev, men får till svar: Unable to create the disc structure.

Burn process failed!

Vad kan man då göra?

tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet bara hur det funkar när det funkar, men antagligen så funkar inte din brännare eller skivorna eller kombinationen av dessa eller så har du en dålig uppdatering av Nero eller ett risigt os eller dator, prova och bränn något annat och se om det funkar.

Låt datorn göra jobbet

 

~~~

(´_`)

 

[inlägget ändrat 2007-09-19 13:38:03 av A7043VMS190]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när bränningen inte funkade.Ta en annan väg .

Prova att bränna över filmen till hård disken i stället. Välj ett ställe på datorn att spara dvd filmen på.

Filmen blir omkodad till VOB,IFO,BUP filer.

 

Testa filmen i WMP så att den funkar.

 

Starta nero Burning.Välj DVD Och sen DVD-Video.Leta upp din din film som du bränt över till hård disken .

 

Dra in VOB,IFO,BUP filerna i den röda mappen Video_TS till vänster.Bränn skivan.

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-19 15:59:27 av molle98]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

 Hejsan har sett att det finns fler som har problem. Jag är inte alls haj på det här men hoppas lära mig. Problemt som jag har är att jag gjort klar filmen i windows movie maker och vill bränna ut filmen på en dvd. Jobbar i Nero. Hittar ingen väg att få igenom filmen där. Måste jag konvertera filmen till något annat format? Tappar jag skärpa vid konverteringen? Är det bättre att fånga filmen ifrån kameran igen? Redigera om och fånga den i Nero? Hoppas inte det har lagt ner stort jobb på den redan. Filmen är 1,22 mb stor. Trodde att den skulle vara större när jag la in den på hårddisken, har jag gjort fel redan där?
Hoppas på hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Vad är filmen i för format när ni sparar ner den från Movie Maker?

DVDFlick klarar att bränna väldigt många format.
Programmet kodar först om filen och bränner den sedan med programmet ImgBurn som hänger med vid installation.
Jag har använt det för att bränna filer jag tankat från Youtube och visst det är inte bio-kvalité men fullt tillräcklig för att man ska kunna kolla wink.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen bör vara sparad i avi-format om nu använder Movie Maker. En 30 minuters film i det formatet tar cirka 1 GB för DVD-kvalite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt problem kan bero på att Movie Maker bara sparar de "instruktioner" som Movie Maker behöver, alltså bara en samling med länkar till dina filmklipp. Tar du bort orginalfilmen från daton så går det alltså inte att bränna ut Movie maker filen.

När man sparar skall man välja "spara filmfil". Då skapar Movie Maker en ny filmfil där dina filmklipp integreras.

Detta går att läsa i ett svar på en fråga i senaste PC för Alla, under avdelningen Frågor & svar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...