Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Virusprogram


Attas

Rekommendera Poster

Finns det något bra och gratis virusprogram som kan uppdateras utan att man behöver knappa in användarnamn och lösenord vid varje uppdatering? Sitter nämligen på sjukhus och uppdateringen går genom sjukhusets server. Nu har de har inte sällan tid med att hjälpa till, dessutom så är det bara en (1) som har hand om det och han jobbar inte varje dag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

avast är nog det bästa gratisprogrammet. Uppdateringar funkar klanderfritt, utan inblandning av användaren. Jag brukar testa det när jag kör mina virtuella datorer, avast är också snäll mot datorn och slöar inte ner nämnvärt.

 

Det bästa virusprogrammet är annars NOD32 som jag använt sedan det kom på mrknaden och är numera på svenska, kostar några kronor, ca 500 för en 2-årslicens, ett toppenprogram för datorn och mot virus, skyddar även idag mot annat skräp och fanstyg och det enda jag vet, som inte slöar ner datorn med massa processorkraft.

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-20 09:37:32 av ollemunter]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det bästa virusprogrammet är annars NOD32"

Betalversionen av Antivir, G DATA AVG, Kaspersky, Norton AV och AEC Trustport får numera bättre resultat i testerna på http://www.av-comparatives.org/

 

Jag har i år provat Nod32, Norton Antivirus 2008 (ej att förväxla med Internet Security) och Antivir PE Premium (betalversionen) och har inte märkt någon skillnad i procesorbelastning på min snart 4 år gamla dator. Samtliga har tagit knappt 10 MB minne.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...