Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går ej skapa komprimerad mapp i XP!!!


The Ninja

Rekommendera Poster

Jag vill skapa en mapp med ett lösenord och den måste tydligen va komprimerad. Jag gör EXAKT som Hjälp och support-center säger (Arkiv > Nytt >) men där FINNS INTE alternativet Komprimerad mapp. Vad ska jag göra? Poäng till den som hjälper mig att fixa det!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vill du komprimera en mapp och lägga till lösenord eller vill du bara lägga till ett lösenord på mappen.

 

Om du vill komprimera en mapp gör du som du skrev arkiv/nytt/längst ner komprimerad mapp. Du kan ochså tilldela mappen ett lösenord.

 

Här är ochså ett litet program som gör så att du kan tilldela lösenord till mappar och skydda innehållet.

 

http://pfatjanster.idg.se/program/200706/12.asp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Hjälpen:

 

Note

Installing a different compression program to Windows will remove Compressed (zipped) Folders from the right-click menu choices and replace it with the new compression program's icon.

 

Kan det vara det?

Ska kolla vidare på en annan sak med...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack esd! Det där med FolderLocker verkar bra (du fick ett poäng för det) men det tar 1000000 år att "protecta" en mapp (som är på 14 GB).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej esd!

Det funkade men man kom inte in på den protectade mappen och i den gamla försvann all ikoner så jag fick fixa om alla ikoner igen! Det söööög...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...