Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Uppdatering

Attas

Recommended Posts

Sitter intagen på sjukhus. Har Panda virusprogram som uppdateras emellanåt. Problemet jag har är att IT-avdelningen här måste komma och knappa in lösenordet till mig eftersom de inte vill ge ut det. Hur gör man för att få uppdaterat och kunna gå förbi sjukhusets server, eller finns det något virusprogram som inte behöver lösenord varje gång det ska uppdateras.

Attas.

Tråkigt att höra att du är på sjukhus.

Du kan inte gå förbi servrarna men om du inte ska stanna där länge så kan du stänga av dom automatiska uppdateingarna.

Jag var utan uppdateringar i en månad utan att jag fick virus eller något annat.

Finns det kanske någon som vet om ett gratis virusprogram som man inte behöver ha lösenord till varje gång man behöver uppdatera det?

[inlägget ändrat 2007-09-18 23:44:23 av Attas]

Är det ett lösenord som är just till Panda? Eller är det ett lösenord för att vara administratör på datorn eller något liknande?

För det är inte normalt att man behöver ange lösenord för att uppdatera antivirusprogram.

Du kan se om du kan installera och använda Antivir utan problem. http://www.free-av.com/

Jag får upp ett meddelande som säger; "Felaktig konfigurering av proxy". "Ange användarnamn och lösenord om du behöver verifiering för tillgång till proxyserver".

Nu har inte jag Panda så jag vet inte var man hittar inställningar i det. Men proxy-inställningar anger man när man ska tala om för ett program hur det ska ansluta mot internet.

Exempelvis i Kontrollpanelen - Internetalternativ, fliken Anslutningar, knappen LAN-inställningar finns rutor där man fyller i om Internet Explorer ska använda sig av en proxy-server, och i så fall dess adress och port.

Jag har förstås ingen aning om det behövs någon proxy-server för att det ska fungera på sjukhuset, men i hemmamiljö så har man normalt ingen proxy-server inställd.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...