Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa windows ?


Miami vice

Rekommendera Poster

Hej !

Är det någon som vet hur jag återställer windows vista från min recovery cd ?

När jag klickar i kontrollpanelen på att återställa windows så kommer bara systemåterställnings punkten upp som är lagd på hårddisken. Jag vill ju installera om hela windows från min skiva.

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har en vista skiva är det väll bara att ställa in datorn att boota från cd enheten och starta datorn med vista cd:n i.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar mellan olika datorer, men ofta så står det något på första skärmbilden, t ex Press Del to Enter Setup eller F12=Boot order, om det inte gör det så får man titta i manualen hur man kommer till BIOS-inställningarna. Väl i BIOS-inställningarna så får man leta reda på var det står något med Boot/Start order, Boot/Start sequence eller liknande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det gör du i datorns bios.

För att komma in i bios ska du trycka ner en tangent under uppstart villken knapp beror på villken dator du har och villket operativsystem du har.

 

Men du kan prova med F2, F10, F12, Del och Delete.

Man kan få hålla innne knappen under uppstart för om du trycker vid fel tidpunkt händer ingenting.

 

Om du söker i datorns hjälp så kanske den säger dig villken kanpp du ska trycka på sök på bios.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...