Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta namn på Lokala Inställningar


Vicarious

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som vet ifall det går att byta namn på mappen "Lokala Inställningar" i Documents and Settings. Använder ett svenskt Windows XP Home Edition, men har japanska som språk för program som inte använder Unicode, vilket ibland skapar problem p.g.a. ä:et i "Lokala Inställningar".

 

Tacksam för svar

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hallå!

 

Varför vill du byta namn på den mappen?

 

Det går inte att byta namn på den mappen, eftersom Windows använder sig av mappen. Om du byter namn på den kan inte Windows veta var mappen finns? Det blir problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Yeah, jag vet att det inte funkar att byta namn på den direkt i utforskaren, utan jag skulle vilja veta ifall det är möjligt att få Windows att arbeta med en annan mapp, t.ex. en kallad Local Settings.

 

Skälet till att jag stör mig på Lokala Inställningar är, som sagt, beroende på att jag har japanska inställt som språk för program som inte använder sig av Unicode. Detta gör att sådana program klarar av filnamn som är på japanska eller i det engelska alfabetet, alltså inte å, ä och ö.

Problemet som uppstår då är när program som inte använder sig av Unicode försöker använda sig av Lokala Inställningar, och då börjar klaga på att 'filen inte finns' eller liknande.

 

/Stefan

 

[inlägget ändrat 2007-09-15 08:15:24 av Vicarious]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...