Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slut på spam


FluH

Rekommendera Poster

Har mängden spam verkligen ökat?

Jag har inte längre något problem med spam.

Hotmail sorterar bort skiten.

I min egen e-postlåda har jag ingen spam alls.

Det upphörde för ca 2 år sedan. Tidigare drunknade jag i spam.

Så vad gnäller alla om???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tror alla har lika lite som dej,, Andras surf vanor är kankse inte som dina..Andra kanske inte är lika rädd om mail adressen som du är..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spammandet har ökat råder det nog ingen tvekan om.För ca två, tre år sen fick jag ungefär 1-3 spam ungefär varannan dag.Nu får jag ca 50 om dagen!Har dock ett mycket bra spamfilter som sållar bort ca 95% av dem, så jag slipper åtminstone att se det mesta av eländet.

--------------------------------

Tiocfaidh ár lá!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Har mängden spam verkligen ökat?

Jag har inte längre något problem med spam.

Hotmail sorterar bort skiten."

För att veta om du får mer spam nu så får du kolla i Hotmails spam-mapp och se hur mycket som kommer in.

 

Menar du att folk på företag ska ha hotmail-adresser?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de inlägg som kommit angående spam kan konstateras att vissa har väldiga problem med spam medan andra inte har några problem alls.

Vad beror detta på?

Jag hade själv mängder av spam för några år sedan, hundratals varje dag i alla möjliga e-postlådor. Men nu är det slut! Varför??? Vem kan svara på det? Jag har inte ändrat mina surfvanor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mängden spam har väl inget med surfvanor att göra. Det som i huvudsak bestämmer mängden spam är hur man använder adressen och hur lättgissad adressen är, samt om man någon gång tittar på innehållet i spam-mejlet på ett sådant sätt att det hämtas t ex någon bild, så att den andra sidan märker att någon läser mejlet.

 

Sedan kan man ju märka spammen som går till ens adress mindre genom att spam-filtren har blivit bättre under åren. Det är ju väldigt sällan något spam når min dator men jag ser ju att det har kommit spam om jag tittar i t ex gmails spammapp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...