Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få bäst prestanda ??


Metroid

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har köpt en ny dator för några månader sen. Bra processor o bra med RAM. Den har tror jag blivit lite seg. Jag provade att ta bort spyware o jag gjorde antivirus scan osv. Defragmentering med.

 

Jag tog bort allt som hittades. Men jag kan inte se nån skillnad. Så jag har bestämmt för att reinstallera windows

 

Jag vill bara veta vad ni tycker om det är bra med få programm installerade eller flera. Alltså använda så få som möjligt. Om det gör nån skillnad.

 

Sen om det räcker med windows brandväggen och antivirus.

 

Nuförtiden kör jag med Outpost firewall och Nod32 antivirus. Tänkte bara om det inte segar ner på något sätt.

 

Vad tycker ni är bra kombination av brandvägg och antivirus ?

 

Tack för svar i förväg.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-10 21:07:40 av Metroid]

[inlägget ändrat 2007-09-10 21:08:40 av Metroid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det antivirus du har är bra.

 

Sen det om programen så kan du ha mycket program installerade men det som kan sakta ner datorn är dom program som är på hela tiden.

 

Dom programen ser du nere i högra hörnet i startlisten brevid klockan.

 

Om du har mycket program där så blir datorn långsam.

Ju mindre program som körs hela tiden ju snabbare blir datorn men vissa progam måste du ju ha men låt det inte bli för många och onödiga program.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag har bara antivirus, firewall, volym inställning ikonen, o sen ljudkortikonen.

 

Men jag har alltid undrat min kompis hade ganska många program och när han startade datorn o sen öppnade mozilla så kom den upp direkt.

 

För mig kan det ta 5 sekunder :) även om jag gör alla scans o defragmenteringar osv. Han har inte bättre dator än vad jag har.

 

Om jag kommer ihåg rätt så 100% nöjd är jag bara efter reinstallationen av windows.. sen när program och saker börjar fyllas på blir det sämre.

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Sen om det räcker med windows brandväggen och antivirus."

Windows-brandväggen är inte lika bra som Outpost.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...