Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

No Signal Input


kramnik

Rekommendera Poster

Hej,

sedan i morse så kan min dator inte ansluta med någon monitor, det här har hänt runt 5-6 gånger de senaste veckorna men jag alltid kunnat komma ur det genom att starta om datorn på felaktigt sätt och på så sätt har den fått kontakt med monitorn och visat felsidan där det står att ett fel har inträffat och man får välja hur man ska boota datorn. Men nu funkar det visst inte längre och fläktarna går för fullt hela tiden och den ger ifrån sig några BIOS pip som att något var fel när jag startar den(den har gjort detta ända sedan jag fick den).

 

Det började för några veckor sedan typ någon vecka efter att jag updaterade drivrutinerna till grafikkortet från deras officiela hemsida, men jag tror inte det är problemet.

 

specs:

HP product

Radeon Crossfire 1600x

AMD Athlon DualCore 5000+

2GB ram

350GB HD x 2 SATA (tror jag)

Windows XP, SP2

(datorn har inget vanligt uttag för skärm anslutningen så man måste använda ett rektangulär tillägg)

 

tack för hjälp i förskott :-P

[inlägget ändrat 2007-09-10 01:55:51 av slajdan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte heller att det har med drivrutinerna att göra då du får felmeddelande pip i BIOS.

 

Men hur låter pipen?

 

Är det en lång och tre korta?

Om det är det. Så är det Grafikkortet som Bios säger till om. Testa då att sätta i ett annat och testa ditt eget i en annan dator. Det kan ju vara så att kortet är trasigt. Men det kan även vara så att det är ett glapp i moderkortet. Detta får du lättast reda på genom att att byta korten som jag sa. Du har säkert någon vän som kan ställa upp och byta kort med dig några minuter, då man oftast inte har en massa grafikkort och moderkort "liggandes" där hemma.

_______________________________________________________________

Teori är när man vet allt, men inget fungerar.

Praktik är när allt fungerar, men ingen vet varför.

Teori och praktik förenas genom att inget fungerar och ingen vet varför.

 

[inlägget ändrat 2007-09-10 17:14:46 av DJ Madman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...