Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Val av nätagg


boriZ

Rekommendera Poster

Tjena

Nu är det så att jag har planer på att byta nätagg i min låda hemma. Har kollat rut mkt och det finns en hel del. Har tänkt mig något i 300W klassen och den ska vara ganska så ljudlös. Prisklass <700:-

 

Har kollat på Q-Tech (silence system), bra pris och tyst, ca 26db bara. Nackdel=bara en fläkt i nätdelen. Men det kan man lösa med en papst 80 under agget.

 

Enermax EG365P: Verkar helt ok, dubbla fläktar och bra pris. Men ljud nivån !?

Har även sett en Enermax silence som dom testat på någon sida på nätet, finns den att få tag på i swe och hur låter den !?

 

Har svårt att välja och vore jätte tacksam för råd från någon av er där ute. Andra märken och självklart era synpunkter och erfarenheter på ovan nämnda.

 

boriZ

::Tyst dator, inte nödvändigt men helvetes skönt::

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan här är ifall Enermax är tyst för den "vanlige". Har ibland rådfrågat folk som överklockar om en fläkt är tyst, och de svarat ja. Sen har det visat sig att fläkten är en hårfön. Det som är tyst för en överklockare är högt för övriga. Så finns det nån som inte har blåst ut trumhinnan med en Delta fläkt som kan göra en seriös bedömning av Enermax, då den även intresserar mig.

 

 

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

IBM 75GXP 30,7GB

Chieftec TL-01W

Thermaltake Volcano II

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag såg att ni diskuterade bl.a. våra nätaggregat.

Jag vill tillägga lite fakta:

Vi säljer bl.a. Enermax nätaggregat men de är INTE utrustade med standardfläkten, utan med en tyst PAPST-fläkt.

 

Vänliga hälsningar

Calle

whynoi.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag såg in dessa, ni kanske inte har info på sidan. Pris vore intressant samt lev. tid och hur många watt den är på. Har ATX 2.03

 

 

 

//boriZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oh sorry... har nu läst lite bättre och sett det jag ville ha svar på ! Men va dyr den va :/ men det är klart tar men en vanlig Enermax och byter ut till papst blir det dyrt.

 

 

//boriZ

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whynoi, rätt ointressant med ett agg som är tyst men inte kan "flytta luft" så kom med lite siffror med luftflöde, så kan det bli affär av det. Har tidigare testat silent agg, tysta men flyttade ingen luft.

 

 

AMD Thunderbird 1000MHz

MSI K7T266 (MS-6380)

Asus V7700 Deluxe Geforce 2 GTS

384 MB DDR

IBM 75GXP 30,7GB

Chieftec TL-01W

Thermaltake Volcano II

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta lägga in uppgifter om vilka fläktar (modellbeteckningar) som sitter i nätaggregaten och fakta om dessa (t.ex. luftflöde).

 

Återkom gärna med frågor direkt till info@whynoi.se

 

/Calle

http://www.whynoi.se'>http://www.whynoi.se

 

 

 

http://www.whynoi.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...