Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Degframerare

usle3

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det inte finns någon degframerare i vista och om det finns hu får man tag i den.jag hade XP förut och där gick det bra. Annars funkar vista bra.

Start -> Alla program -> Tillbehör -> Systemverktyg. Där hittar du Diskfragmenteraren, men väljer du Defragmentera nu, så defragmenteras alla diskar/partitioner. Vill du defragmentera en enskild disk/partition, så kan du öppna Kommandotolken (högerklicka och välj Kör som administratör) och använda följande kommando för att defragmentera C: defrag.exe C:

Hej Ebba! Tack för tipsen det var bra nu undrar jag bara om man kan se samma pild som i XP där man såd hur mycket som var spritt. Jag såg att min stof på automatisk defragmentering blidet skillnad på det så man inte ser det?

Om jag vill ta bort den autom. grejen hur gör man då?

nu undrar jag bara om man kan se samma pild som i XP där man såd hur mycket som var spritt

Vet precis vad du menar. Jag saknar också det grafiska gränssnittet.

Tyvär har Microsoft valt att ta bort det i Vista.

För att stänga av automatisk defragmentering:

Kontrollpanelen->Administrationsverktyg->Schemaläggaren->Bibliotek för schemaläggaren->Microsoft->Windows. Klicka på Defrag så ser du ScheduledDefrag i mitten. Där högerklickar och väljer inaktivera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...