Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norton blockerar min router!


miklag

Rekommendera Poster

Hej!Sitter med DI-604 router från D-Link och har NIS 2007 installerat.Nu kommer problemet...sen jag installerade Norton kommer jag inte in i min router.Har provat avaktivera Norton men det hjälpte inte så om någon tror sig kunna lösa mitt problem vore jag mycket tacksam.

M.v.h Micke

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte hjälp för ditt problem men har du testat att komma åt routern från annan dator? Testat att komma åt den när du startat i felsäkert läge (hjälper kanske inte)?

 

Bara för att utelsuta lagen om allt tings jävlighet.. så att routern är OK ok att det verkligen är Norton som är bekymret.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Får du upp inloggningsrutan eller kommer inget alls upp när du försöker gå in på sidan?

 

Jag har själv Norton 360 tillsammans med en DI-624 och har inga problem med att komma in i routerinställningarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Daniel!

Jag får upp inloggningsrutan o skriver in "admin" som man ska göra men det enda som händer är att rutan kommer tillbaka hela tiden.När jag installerat NIS 2007 så upptäckte jag nu att det är en av uppdateringarna som ställer till det o det är "Symantec Security Software Update" som strular till det.Jag får väl kontakta Symantec i värsta fall och höra vad som ska göras.

Hälsn. Micke

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer in i routern på min dotters dator men hon har inte Norton utan F-Secure så routern är det inget fel på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...