Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställa XP från Vista


Wille SLK

Rekommendera Poster

Jag har gjort ett stort misstag. Jag köpte Vista och trodde datorn skulle fungera bättre. Vill gärna få tips hur man återställer till XP.

 

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har (lyckligtvis) ingen erfarenhet av Vista men har du en CD med XP samt är beredd att rensa disken (partitionen) totalt kan du installera om XP. Starta från skivan.

 

Men du ville kanske helst "nergradera"(?) utan att rensa något? Kanske går - finns kunnigt folk "här". Avvakta fler svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag helst skulle vilja göra är att "uppgradera" till XP från Vista. Med det jag har upplevt av Vista på min dator så anser jag inte att det är någon förbättring av XP, snarare tvärt om.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med delvis. Gränssnittet är snyggare men många av XP-funktionerna var mer logiska, fullständiga sökvägar till filer t ex. Eller uppställningen av rotsystemet med underkataloger. Jag tycker också att mapparna får spader, dvs man kan växla från mini till bautastorlek men det förenklar inte sökningen.

Förresten - sökningen försvinner om man vill göra nåt annat medan datorn söker. Knepigt.

Men jag tänker lära om - har man köpt det jäkla operativet får man vål se till att bli bra på det också. I synnerhet som jag tippar att support (här och annorstädes) småningom blir bättre på Vista och XP trots allt är äldre.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så fungerade inte tipset på länken. Det finns ingen windows.old mapp på datorn.

Det börjar luta åt att rensa hårddisken och installera XP igen. Hade i.o.f.s. hoppats slippa det.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hallå!

 

Jag tror att du måste installera om XP. Annars har du både Vista och XP på samma dator och i mina örön låter det lite onödigt, det tar också lite onödigt diskutrymme på din hårddisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte att återställa med XP-skivan men får till svar att det inte går då det finns en nyare version av Windows på datorn.

Kommer nu att lämna in dator för att få experthjälp att återställa till XP.

Undrar om Vista är som AIDS? Har man väl fått skiten blir man inte av med den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...