Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! XP stannar mitt i start


projektledare

Rekommendera Poster

projektledare

Min Toshiba laptop satellite m xp (förinstallerat) startar plöstligt inte. När windows skall starta stannar den blåa markören under windowsloggan och datorn kommer ej vidare.

Har provat men kommer ej in i felsäkert läge (det verkar som en blixtsnabb blåskärm flimrar förbi och windows försöker bara starta om igen.

Vill ej förlora data. Vad göra? Kan man ta ut hårddisken o sätta den som slave till en annan dator för att rädda data?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag vet inte om ditt problem går att åtgärda men det går att ta ut hårddisken och sätta den som slave i en annan dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Du har väl testat att trycka F8 upprepade gånger under uppstart och sedan staratt antingen Normalt eller senast fungerande?

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

[inlägget ändrat 2007-09-06 00:09:59 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej problemlösare!

 

Troligen är någon viktig startfil korrupt. Försök med "Felsäker .." via F8 först, annars återstår knappast annat än att köra Recovery-skivans

Reparera (inte installera).

/ Oskarius 38

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Har du möjlighet att testa att reseta BIOS? Isådanafall gör det!

 

Iof gäller dett inte min laptop men stationära, den bededde sig ungefär så och jag resetade BIOS och gjorde om inst i BIOS sen fungerade den klockrent!

 

Fråga mig inte varför eller hur, men så var det!

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...