Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ram-minne

k2131

Recommended Posts

Hei,Jag har en xp,som fungerar för tillfället bra.Det finns en grej som man undrar.Installerat ram-minne är 512mb,men tillexempel står det bara 457000kb i aktivitetshanteraren.Detta ska vara totalt ram-minne.Jag undrar ska den delen av minnet användas på något annat sätt,eller är det något som felar?Tacksam i förhand,om någon skulle vilja upplysa mig.

Om det är en grafikkort som är integrerat på moderkortet så kan det vara som så att det lägger beslag på en del av RAM-minnet för att använda det som grafikminne.

Tack för svaret Cecilia.Jag förstår i stora drag vad du menar.På det här området är jag handikappad.Finns det någon möjlighet att kolla på datorn att minnet används på det viset?Min data krashade några veckor sen och jag fick ominstallera.Orsaken syntes vara minnesrelaterad,men precis vilket kom aldrig fram.

Det kanske framgår i inställningarna för grafikkortet (högerklick på Skrivbordet - Egenskaper - Inställningar - Avancerat - Bildskärmskort), där brukar det dels stå vad det är för grafikkort och dels minnesstorlek.

Tack för poäng! :)

Hmm, sådana där nya bättre grafikenheter vet jag inte hur de fungerar. Finns det någon annan flik än Bildskärmskort som har med grafiken att göra i samma fönster (dialogruta)?

Kretstyp:ATI RADEON 200 series(0x5954)

DAC-typ:Internal DAC(400MHz) Minnesstorlek:256MB Kortsträng:ATI RADEON XPRESS 200 seriesBIOS-information:BK-ATI VER 008.0431.008.000 Det finns versions information,men när det gäller grafik är det precis samma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...