Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

aktivitetshanteraren..


hullet_89

Rekommendera Poster

hej

har ett problem det står att taskmgr har inaktiverats.. provade o skriva in regedit istället som någon tipsade om men det stod att även det var inaktiverat vill gärna att detta ska fungera igen.. har tusentals virus program i datan som ja vill bli av med i och med att taskmgr inte fungerar blir det svårare eftersom ja har ett program som stör väldigt mkt o försöker ja stänga av den eller avinstallera program så laggar datorn isönder totalt...

vill även ha hjälp med att få bort en dll fil gomkkkl.exe=virus ett win32/adware.virtumonde program.. ja omiinstallera datorn för två dagars och efter dessa två dagar hade jag 52 virus.. använde internet för o få sp2 och andra viktiga uppdateringar.. detta resulterade dator krasch. ominstallera igen och nu har ja detta problem. plus ja har väldigt svårt o få ner sp2 till min dator.. använder nod32 som antivirus.. har windows xp home edition använder ja osså.. väldigt tacksam för svar.. vill få igång mitt dator spelande.. o jo har problem me internet det stängs ner efter en timme har rätt ip o sådär. men det typ hänger sig kan inte reparera eller nåt startar om datan o det funkar igen i en timme eller två. MVH andy

hoj hoj

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kört virus sökning med nod 32?

Task manger aktiverar du igenom att Höger klicka på ikonen den här datorn/hantera/tjänster & program ute i listen/tjänster/leta upp task manger i listan och aktivera den.

Om du hade till gång till en annan dator med internet vore det bra för då kan du ladda ner nödvändiga uppdateringar. Service pack 2 är ett måste sen finns det säkert hur mycket som helst andra uppdateringar du inte har som du får igenom windows update.

Men då måste din dator vara internet ansluten.

sen är det bra att uppdatera antivirus programet om man inte gör det så får man virus.

Sen skrev du något om en fil med namnet adaware har du programet adaware installerat?

 

[inlägget ändrat 2007-08-31 15:52:22 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo ja har uppdaterat och har inte installerat något sådant program.. och ja har väldigt svårt o hitta sp2 vet inte vf alltid när ja uppdaterar så proriterar inte datorn den först även fast ja vill ha den först efter en vecka ungefär brukar windows update hitta sp2har alltid haft problem vid nerladdning av det. och jag hittar inte taskmgr i det tipset du gav mig helt säker på att ja har gjort rätt inte särskilt svårt. Mvh andy

hoj hoj

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag rekomenderar att du laddar ner adaware här är länken.

 

http://www.download.com/Ad-Aware-2007-Free/3000-8022_4-10045910.html?part=dl-ad-aware&subj=dl&tag=top5

 

Sen sök igenom datorn med adaware (fullsystem scan). Och sök igenom datorn med nod 32 full system sökning där ochså.

OBS om du får upp en så kallad mru lista i adaware ta INTE bort den. Du ska bara ta bort tracking cookies.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får inte ansluta till internet innan du har installerat en brandvägg, annars så får du intrång på en gång som lägger in en massa skit i datorn.

 

Ladda ner gratis ZoneAlarm brandvägg och spara på en CD eller USB-minne.

http://www.zonealarm.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp

Länken "I only want basic ZoneAlarm protection" eller på

http://www.majorgeeks.com/ZoneAlarm_Free_d388.html

 

Sedan drar du ut internetanslutningen och installerar Windows igen.

Installera sedan ZoneAlarm innan du stoppar i internetanslutningen och går till Windows Update så ska du se att det går bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under installation så har man väl nätkabeln urdragen från modem/nätverkskort, sedan efter installation av Windows och antivirus samt brandvägg ansluter man.. eller är man paranoid?

 

Jag gör så iallafall.

 

Uppdatera Mera :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger: ominstallation, har du först formaterat hårddisken eller har du bara kört i windows en gång till? Formatera å lägg i windows igen. Det gör du genom att boota upp datorn med WindowsXP-skivan i. Å så tar du bort partionen. Så är garanterat alla virus å spionprogram borta. Servicepack två tar tid att ladda hem med slö internetanslutning. Den är 481 Mb stor. Men gör det för det behovs. Lycka till! P.S. Avast är ett jättebra gratis virusprogram som är busenkelt att installera. Adaware är åxå bra!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo jag har osså det.. alltid när ja ominstallerar så formaterar jag har prövat reparea o sådant innan tyckte inte det blev bra så nu hädanefter så formaterar ja alltid.. kanske en god ide med o ta ut sladden.. men har aldrig behövt det innan...och sen för o få hem sp2 måste ja ha den i. och då fick ja viruset.. o nää ja tycker nod32 är det bästa virus programmet. adaware tar bort det viruset ja vill ha bort. men det kommer tillbaka satan snabbt igen. har sp2 nere nu. men ja kan inte ändra alternativen.. så nu har ja ingen brandvägg o jag iheller inte sätta på den..

hoj hoj

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...