Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Taskig grafik i GTA San Andreas


Skooghe

Rekommendera Poster

Jag har problem med grafiken i GTA San Andreas. Det skumma är att himlen ser helt konstig ut, precis som att det inte fler än 256 färger. Likadant är det med rök och sånt. Spelet börjar lagga när man t.ex. flyger bland moln, eller om det är en massa rök. Vad är felet och vad kan man göra åt det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Har du rätta drivrutiner till Grafikkortet?

 

Vad har du för gafikkort?

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat med nya drivrutiner och det hjälper inte. Jag har ett nvidia gforce 6600 256mb. Om det säger dig vad det är för nåt. Jag läste även på rockstar games hemsida och där stod det att geforce 6 serien var rekommenderade till gta san andreas. Blir inte klok på detta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har ungefär samma problem med detta spelet.. När man t.ex ska sno ett fordon som en bil så när man har klivit i bilen och ska köra iväg så får man visning av bilen på framsidan inna den går bak och lägger sig bakom bilen och då hackar grafiken lite och även när kamerar är bakom bilen och jag har de senaste drivrutinerna till grafikkortet. Grafikkortet är ett Nvidia GeForce 6200 128 mb agp x8. Vad kan detta bero på? Detta händer också ibland i Gta 3. Här kommer lite hårdvaruinformation:

 

CPU: Intel Pentium 4 2,8 GHz, SSE2, 512 kb cache, Socket 478

GPU: Nvidia GeForce 6200 128 mb agp x8

Ram: 768 mb ddr sdram(ddr1) PC2700 333 MHz

Hdd: 40 GB, 16 GB ledigt

Ljudkort: Realtek AC'97

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej.. ska först installera spelet först. för skulle testa att avinstallera och installera igen för att se om det fungerade men har ej hunnit ominstallera än

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Nu kommer spel freaken in *asg* Vad är en Patch?

 

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patchen funkade hos mig också, det rullar på nu. tack så mycket för hjälpen.. vet någon föresren var man kan ladda ner patchen som gör att man kan spela online på gta san andreas?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...