Just nu i M3-nätverket
Jump to content

ser inte webcamen

jince

Recommended Posts

jag har ett problem med min webcam... är en xbox live vison camera som jag har kopplat in till pc:n den har fungerat in, men nu när jag kopplade in den så installerades drivrutinerna automatiskt som det ska, men sen efter det så kan ajg inte se att den finns med nånstans.. endast i enhetshanteraren, där det står att den fungerar som den ska, men sen när man kollar på drivrutin så står det först att den inte finns någon, sedan under står det vilken version det är på den nuvarande... så det är väldigt skumt... först så hade jag även ett annat problem var något med att jag bara kunde välja "Cirrus Logic USB-DVR2 Source" i webcam menyn, men sen stod det att webcamen var upptagen i annat program när jag försökte starta den i nåt program, så hittade jag lösning till det på internet där man skulle ta bort något ur registret, så gjorde det så försvann det problemet.. hur som helst, jag har ominstallerat och startat om datorn många gånger, hittar heller inga andra drivrutiner till den camen, så vore väldigt väldigt tacksam om nån kunde hjälpa mig

Jag tror kanske inte att det här hjälper dig men för just webcam brukar det vara så att man INTE ska ansluta den först och låta operativet hitta dem, installera drivers. Man ska alltså FÖRST köra installationsfilen och sedan, på uppmaning av installationsprogrammet, ansluta kameran och därefter fortsätta.

Varför det är i den ordningen vet jag inte men jag antar att man inte bemödat sig med att skriva så om det inte vore viktigt.

Om du tar bort anslutningen till kameran, letar i "Lägg till/ta bort program" efter ev. program som hör till just din kamera och avinstallerar dem. Sedan kör du installationsprogrammet - det medföljde väl någon cd? - och följer instruktionerna.

Försök även att ha kameran ansluten till samma USB-port hela tiden. Alltså välj samma nästa gång om den bortkoppltas en tid.

Ansluter man till annan port fattar inte operativet att det är samma grejor...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...