Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Min Canon skriver inte.

jihaa

Recommended Posts

Hej alla kloka!

Har en Canon Pixma MP 110, knappt två år gammal. Den har nu slutat skriva, och även om jag inte använder den särskilt ofta blir det rätt hämmande märker jag. Misstänker att bläcket torkat i munstyckena (varken svart eller färg skriver) och första frågan är om det finns något man kan göra själv för att rensa/lösa upp bläcket. Om inte det går/är att rekommendera, är det då någon idé att lämna in för reparation (köpt den på PC City i Sickla) eller blir det så dyrt att man tvingas köpa en ny à 700 pix (vilket resursslöseri i så fall).

Väldans tacksam för svar!

Jag hade en Canon förut som jag rensade med ammoniak 24,5% som jag köpte i järnaffären. Jag hällde upp det i en ljup talrik och la ned skriv-huvudet i det. Upprepade samma prosedur 3 ggr pluss en gång över natten. Spolade av den emellan med varmt vatten och efter sista gången körde jag på med en hårtork. Jag tog ingen notis om kretskortet och det höll bra. Lycka till

Oftatst brukar det gå att lösa med en fuktig trasa. Tryck trasan mot munstyckena under några minuter, kör sedan rengöringsprogramet som du finner under skrivarens avancerade inställningar.

Fungerar det inte så upprepa allt igen tills det fungerar.

Teori är när man vet allt, men inget fungerar.

Praktik är när allt fungerar, men ingen vet varför.

Teori och praktik förenas genom att inget fungerar och ingen vet varför.

Förlåt dröjsmålet, men jag tvangs iväg på en kortare resa plötsligt. Nu har jag testat DJ Madmans tips med fuktig trasa (under ett telefonsamtal, så det blev nog en 15-20 min) och nu funkar åtminstone svarttrycket! Ska investera i en ny färgpatron (som länge signalerat att den vill bli utbytt) och annars göra om proceduren. Hur som helst - stort tack för tipset!!

Jihaa

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...