Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD/DVD image problem


Megaman9

Rekommendera Poster

Jag har flera CD/DVD enheter som jag har skapat med Deamon tool och Alcohol 120. Det har alltid fungerat bra, i flera år!

 

Men nu har ett problem dykt upp.

 

Normalt så brukar man kunna se en bild på t.ex. spelet som man har mountat i alla fall i vissa fall men nu är det ingen bild på någon bara den där vanliga skivan.

 

Förrut när man mountade en film så brukade det komma upp en sån ruta där man kan välja att spela upp i wmp eller öppna m.m. men nu öppnar den bara mapen direkt.

 

När man mountade vissa spel så brukade installationen eller menyn eller något dyka upp men nu öppnas bara mappen.

 

När man högerklickade på en mountad film så brukade man kunna välja öppna med t.ex. VLC-media player men nu går inte det heller.

 

Någon som vet hur man fixar detta?

 

 

Jag upptäckte nu att det gäller inte bara image som är skapade av t.ex. deamon tool utan även min DVD-brännare.

 

Skivor jag stoppar i DVD-brännaren startar inte automatiskt längre och det bli ingen text i den här datorn på DVD-rom ikonen utan det står som vanligt och det är ingen bild, bara den vanliga cd-skivan ikonen.

 

Jag löste det! :D Problemet var Pinnacle Instant DVD recorder. Efter jag avinstallerat det så var allt som vanligt igen! :D

[inlägget ändrat 2007-09-01 00:17:23 av Megaman9]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...