Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Angånde telefoner...


jonnyblomberg

Rekommendera Poster

jonnyblomberg

Hej, det ringer nån/nåt till vår hemtelefon flera ggr per dag. Det står att det är "dolt nr" och när vi svarar så hör vi bara en ton. Det ringer även på natten så vi får dra ut telefonsladden varje natt. Det ringer även på min mobiltelefon så jag får stänga av den VARJE natt. Detta har pågått i några månader och det är Riktigt Riktigt irreterande. Vad har hänt och hur ska vi det att sluta??:S...

 

Vet inte om denna sidan är den rätta att fråga det här, vet bara inte var jag ska vända mitt till?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Det är antagligen oseriösa sk telemarketingföretag, som använder någon sorts robot som ringer upp en massa nummer och sen har dom inte tid att svara alla.

 

Vad jag kan minnas så finns det inget bra sätt att undvika dom, tyvärr. Att anmäla sig till NIX-registrer verkar nämligen inte hjälpa, för det struntar dom i.

 

Har du varit "frikostig" med att lämna ut ditt/dina nummer?

 

Vad man lär kunna göra är att, om man svarar och får veta vad företaget heter, anmäla det någonstans?? Telemarketingföretagens organisation kanske.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En ton - är det alltså en ton "från andra änden" och inte kopplingstonen du hör?

Kan vara en larmsändare el.dyl som blivit felprogrammerad, kanske med fel/utan riktnummer. Pröva att trycka på en siffra ex. 0 och hör om tonen ändras/tystnar.

 

Annars kan Telia logga (eg. loggas alla samtal via AXE) Även om du inte har Telia som din leverantör är det ändå Telia som äger telestationen. (Nja kanske Skanova äger stationen men Telia har ganska stor makt fortfarande..)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...