Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
teil

Rättstavning i mail

Rekommendera Poster

Hej. Jag har nyligen installerat Vista Home Premium. Då jag skulle skicka det första mailet såg jag att Outlook Express byttes ut mot Windows Mail. Där finns tydligen ingen rättstavning. Det hänvisas till Engelska, Tyska, franska eller Spanska och inget av dessa har jag ingen nytta av. Microsoft säger också att det inte kommer att bli någon svensk rättstavning då underlaget är för litet.

Finns det något alternativ än at börja använda Mozilla Thunderbird?

Mycket besviken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns ju alltid office 2007 där du kan välja att endst köpa outlook. outlook 2007 är väldigt bra jag har det själv.

Sen finns ochså open office fast det har jag inte testat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.Tack för svaret. Jag har Office 2007 och Outlook men jag tycker trots det att det är dåligt av Microsoft att bara ta bort ett bra program och ersätta det med ett halvdant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har använt office 2007 länge och gillar det uppfrächade gränssnittet. Det finns dom funktioner man behöver. Inget fel på det tycker jag. Så jag fattar inte vad som är halvdant med det. Eftersom du har ett bra mejlprogram redan så skulle jag rekomendera dig att änvända outlook eftersom det är mycket kompetent. Om du inte vill det så får man titta på t.ex open office (kanske lite onödigt när du redan har ett office) eller mozilla.

[inlägget ändrat 2007-08-29 19:58:36 av esd]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Maila mig på : solena67 _at_ gmail.com!

Såska vi se om vu kan lösa detta problem!

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

Redigerat epost-adressen så den inte ska vara fullt så lätt att hitta för epost-spindlar.
Cecilia - Moderator

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.Missuppfattning. Jag är inte missnöjd med Office 2007. Däremot missnöjd med Microsoft som i Vista plockar bort Outlook Express, ersätter det med ett halvdant Windows Mail och dessutom plockar bort svenskan eftersom Sverige är för litet (enligt deras support).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej!
Jag skulle vilja fråga en sak angående ämnesraden i outlook express. Varje gång jag får ett mail numera, så om det ingår å, ä, ö i orden på ämnesraden, så utesluts dom.
Hur kan jag fixa det?

Maysan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Skapa nytt...