Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljudproblem i Windows Vista


Darla

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en helt nyinköpt Fujitsu Siemens Amilo Pi 2515 med Vista och Windows Media Player 11. Problemet är att ljudet är kasst. Itunes går att spela, men vissa låtar hör man knappt eller återges otroligt dåligt med burkigt ljud och störningar. Detta är dock ett mindre problem eftersom jag kan lägga över låtarna i Ipoden och där höra dom perfekt.

 

Det riktigt störiga är att DVD-filmer knappt går att spela eftersom man bara hör bakgrundsljudet och ej själva skådespelarna. Filmer som laddats ner är bara att glömma för samma effekt uppstår där förutom att det i många fall låter ÄNNU sämre, med en massa störningar och oljud i vägen. Exakt samma filer gick utan problem att spela upp i min gamla dator (som hade XP), så det är knappast filerna det är fel på.

 

Jag har laddat ner ljudcodecs för Vista utan större resultat. Jag testade att spela samma DVD + filmer i VLC men ljudet är lika kasst för det.

 

Ljudkortet heter Realtek High Definition Audio om det kan vara till någon hjälp.

 

Vad ska jag göra?

 

Mycket tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer ett senkommet svar på ditt förslag.

 

Jag kontaktade Fujitsu Siemens support och fick rådet att helt avinstallera Realtek, vilket jag gjorde, och sen fungerade allt perfekt! Itunes, filmer, DVD-skivor - you name it.

 

Så så enkel var lösningen! :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...