Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur döljer jag ett spel?


Martin W

Rekommendera Poster

Jag är en WoW-beroende spelare. Mina föräldrar vill helst inte se mig spela det där spelet. Så hur installerar jag World of warcraft med alla andra nödvändiga patcher på ett sätt att den bli dold så att min morsa/farsa inte upptäcker att jag har det installerat när de kommer och hälsar på mig ibland.

 

Jag skulle vilja få den lika bra dold som en keylogger-programvara. Så att du inte får fram den via sökning, Lägg till/Ta bort-listan eller i senast använda dokument.

 

Så att jag får fram spelet när jag vill spela det på ett idiotsäkert sätt.

 

Sammanfattningsvis:

Ju mera dolt destu bättre och att det tas fram på bara ett sätt om du vet hur du ska få fram spelet för att spela det.

 

Tack på förhand!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Brukar han gå in och kolla i lägg till och ta bort program för att se om den finns där. Eller tittar han bara på skrivbordet efter en ikon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Farsan brukar gå in och kolla i senast använda dokument. Han kollar förmodligen aldrig i Lägg till/Ta bort.

 

Jag tror inte heller det går att köra spelet i VMware

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag tror det går att köra spelet i VMware men det förutsätter ju att du har ordentligt med minne.

Att ta bort spelet från "Lägg till/ ta bort" utan att avinstallera är ju en smal sak, men vill han leta så är det väl bara att kolla där spelet normalt installeras samt, som jag antar, där "savegame" normalt sparas.

 

Måste finnas bättre lösningar än att smyga med detta...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...