Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tappar hårddisk


ragge99

Rekommendera Poster

Har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med.Har tre sata II hårddiskar där den ena började krångla och helt enkelt försvann. Starta om och den var tillbaka.Formaterade den etc. men med samma resultat.Blåste hela datorn och gjorde en nyinstallation med Vista men hårddisken försvinner efter ett tag.Köpte en ny hårddisk(Western 500GB)och installerade den.Gjorde en snabb formatering och skulle börja föra över filer till den. Försvann igen(syns ej i diskhanteringen eller enhets hanteringen)!Disken syns i BIOSet när man startar upp och går in i BIOS och den finns med vid om start men jag kan ej formatera den för jag får ett fel medd. att det ej gick. Vad är det för fel? Fel på moderkortet(8 månade gammalt)?De andra två diskarna(Raptor 74GB och Hitachi 300GB funkar hela tiden).

Datorn hittar den om jag i enhetshanteraren trycker på "sök efter maskinvaruförändringar" och då kommer det upp enruta som säger att enhet E: har hittats men behöver formateras och det börjar den att göra men slutar sen och den försvinner igen.

Fel på BIOS?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...