Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp med grafikkort !!

GameOver

Recommended Posts

XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

där det sista betyder 2 stycken PCI-Express i 16x hastighet så det är ett PCI-Express grafikkort du ska ha.

Hej Cecilia

Jag har 2st Pci-e uttag på moderkortet och har ett Nvidia 7600GT på 256Mb DDR3 INTE F*N behover jag väl sätta i ett till OM och NÄR jag INTE är någon spelfreek!?

Och varje gång jag startar datorn så kommer det upp en ruta om något om SLI?

Kan du säga mig vad detta är och OM jag ev kan få bort denna ruta!

Det man inte vet har man ingen aning om.

Teori och praktik förenas när ingenting fungerar och ingen vet varför

AMD AM2 5600 3,02Ghz,DDR2 2x1Gb+2x512Mb i Dual 800Mhz,s-ata2 400+160Gb+80Gb,Nvidia PCIE 7600GT

[inlägget ändrat 2007-08-22 16:10:24 av Helren]

Det är klart att du inte behöver sätta in ett till grafikkort.

Angående meddelandet så pröva med en googling på:

sli popup

det verkar kunna ge relevanta länkar.

Hej!

Det här kommer att bli en lång sak men jag skall försöka att göra den så kort som möjligt.

I vilken utav slottarna sitter ditt grafikkort? Om du har det i en utav de 2 svarta så flytta det till den blåa, denna är till för icke SLI kopplade kort.

Har du kört en Tune enligt manualen ?

Kolla i din manual till moderkortet på sidan 81-86 (Läs också sidan 85 med noteringen att du kan ställa in att du inte skall få några Pop-up vid fel) samt sidan 107-114 (som du ser på bilden på sid. 110 så kör man 3 grafikkort men det i mitten på den blåa bussen är single) och notera vad som står på sidan 113 om hur man stänger av NVIDIA SLI MODE.

Det är ju lite svårt att veta vad det kan bero på då vi inte vet hur ditt grafikkort sitter eller vad för program och drivrutiner du har installerat samt vilket OS du kör på.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...