Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP startar inte


connynie

Rekommendera Poster

När vi startar datorn kommer windowsloggan upp, men sen stopp och maskinen stänger ner.

Gör samma i felsäkert läge.

Vad göra? Installera om eller??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag skulle först och främst ha stängt av datorn, ändrat hårddiskarna så att den som var master blir slave och slave blir master. Då kanske dden kommer att kunna starta. (Detta kan du dock endast göra om du har minst 2 hårddiskar.)

 

Om du därefter får igång windows så kan du ju systemåterställa datorn till INNAN detta felet inträffade och se om det sker igen och be för att det inte gör det.

 

Detta tricket räddade min dator från samma problem att Windows vägrade starta, så förhoppningsvis kanske den räddar din dator också.

Lycka till!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

connynie!

 

Hade du nu haft "BackOnTrack" på datorn, så hade räddningen varit nära, såvida du inte har ett ett hårdvarufel på disken. Med "BackOnTrack" så kan du återställa datorn, innan Windows startar och det är också det som är finessen med programmet, att det skall gå att göra en återställning, även om Windows inte funkar. Jag har använt programmet i ca 2 år och är väldigt nöjd med det. Det går också att prova innan ett köp, programmet är också på svenska och utvecklat i Sverige, här är adressen till hemsidan:

 

http://www.systemok.com/index.php?id=404&L=3

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...