Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Jag vill höra "sommarpratarna" i sr.se

gorantr

Recommended Posts

Du kanske måste förtydliga din fråga.

Jag antar man först måste spara filerna lokalt på sin dator och sedan föra över dem till Nokian.

Vad är det som inte "fungerar"?

Att spara eller att föra över?

Programmet Super! kan vara till hjälp men jag har inte testat på just sr,s filarkiv.

Jag har överfört inspelade radiosändningar till min mobil (SonyEricsson K610i) genom att spela in sändningarna med programvaran Replay Music som du kan ladda ned gratis och få testa ett tag och sedan betala för det om du vill fortsätta använda det.

Efter att du spelat in sändningen så överför du den till din mobil på det sättet som är möjligt för just din mobiltelefon. Själv överförde jag med USB-sladd. Datorn ==> Mobilen.

==>OBSERVERA<==

Att spela in... (även kallat "rippa") ...radiosändningar kan ibland anses som olagligt, så om du inte vill vara olaglig "rippare" så föreslår jag att du mejlar radiostationen om dem tillåter "rippning" av sändningar.

Du kan ju självfallet ladda ned sparade sändningar från deras hemsida om de nu har det att erbjuda också som jag sett vissa radiostationer har.

Som ren info kan jag nämna att jag testade med Replay Music, eller egentligen replay A/V, då jag såg att företaget bakom var företaget som även ligger bakom andra bra mjukvaror.

Förutom att själva installationen hängde sig så upplevdes mjukvaran så som om den tog all CPU- och minneskraft (även om den nog inte gjorde det). Dessutom kunde Wizarden inte hitta någon "spelning" från just sr.se - "sommar". Åtm. inte via Firefox som webläsare.

Att spela in "what you hear" testade jag inte då jag för det har annan utmärkt mjukvara sedan många år tillbaka (TotalRecorder)

Ren info alltså.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...